TUNNIKONTROLL
ÕPETAJA: Istuge. Nii, mis tund meil praegu on?
I ÕPILANE: Peaks olema füüsika.
ÕPETAJA: Füüsika? Huvitav küll. Aga olgu pealegi. Niisiis, teeme kiiresti tunnikontrolli. (Jagab laiali paberilehed.) Ülesanne on järgmine. Püssist lastakse välja kuuegrammine kuul kiirusega 610 meetrit sekundis. Nii. Kuul põrkab vastu 40kilost võimlemismatti, mis liigub koos kuuliga edasi 880 meetrit sekundis. Küsimus üks: mis aastal toimus Jüriöö ülestõus?
II ÕPILANE: See on ju ajalugu.
ÕPETAJA: Mis?
II ÕPILANE: See on ajalugu!
ÕPETAJA: Ajalugu? Olgu siis ajalugu – vahet pole. Nii. Küsimus kaks: kuhu Orpljohhina sepiku peitis?
I ÕPILANE: Pidi olema ju füüsika!
ÕPETAJA: Täpselt! Ja küsimus kolm: mis kell on?
III ÕPILANE: 9.55.
ÕPETAJA: Ei ütle teistele ette! Nii. Vastamiseks on aega... viisteist minutit. Läks! (Lahendatakse ülesannet.) Veeliks, mis sul seal põues on?
II ÕPILANE: Midagi ei ole.
ÕPETAJA: Mida sa sealt siis otsid? Tee tasku tühjaks.
II ÕPILANE (võtab taskust kala).
ÕPETAJA: Mis see on?
II ÕPILANE: See on kala.
ÕPETAJA: Ma näen, et kala. Miks see sul taskus on?
II ÕPILANE: See on rahvuskala.
IV ÕPILANE: Räim.
ÕPETAJA: Ma tean, et rahvuskala. Aga miks see sul taskus on? Kala peaks olema taldrikul, mitte taskus.
II ÕPILANE: Ta oligi taldrikul. (Võtab põuest taldriku.)
ÕPETAJA: Hea küll, tunni lõpus saad kala koos taldrikuga tagasi. Nüüd ülesannet lahendama! (Lahendatakse ülesannet.) Einar, mis sa sinna laua alla piilud?
I ÕPILANE: Ma ei piilu.
ÕPETAJA: Piilusid ju! Mis seal laua all on?
I ÕPILANE: Jalad.
ÕPETAJA: Mis jalad?
I ÕPILANE: Pille jalad.
ÕPETAJA: Nii, kaks.
I ÕPILANE: Miks kaks kohe?
ÕPETAJA: Mitu jalga tal siis on?
I ÕPILANE (vaatab järele): Kaks.
ÕPETAJA: Aga mõnel on neli.
I ÕPILANE: Kellel on neli?
ÕPETAJA: Kitsel on neli. Sipelgal kuus. Krabil kümme.
IV ÕPILANE: Ma ei ole krabi.
ÕPETAJA: No näed nüüd! Ta ei ole krabi. Nii. Mis kell on?
III ÕPILANE: 10.07.
ÕPETAJA: Tähendab, ülesande lahendamiseks on jäänud aega... kolm minutit. (Lahendatakse ülesannet.) Mis lõhn siin on? Ma küsin, kust see hais tuleb?
II ÕPILANE: Mis hais?
ÕPETAJA: Kes peeretas?
III ÕPILANE: Mina ei peeretanud.
IV ÕPILANE: Muidugi ta peeretas!
III ÕPILANE: Ise sa peeretasid!
I ÕPILANE: Võibolla on see kala?
ÕPETAJA: Kala peeretas?
I ÕPILANE: Rahvuskala.
ÕPETAJA: Hea küll. On ülesanne lahendatud?
(ÕPILASED annavad tööd ÕPETAJALE.)
Madis Tross
Wednesday, May 12, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment